لوح ثبت معنوی مراسم ارتحال امام راحل رونمایی شد
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لیلان و آدرس shiz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه عاشورا ، یادگار امام راحل که در مراسم رونمایی از لوح ثبت معنوی «مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره)»، که عصر روز گذشته (پنجشنبه 6 تیر) در حسینیه‌ی جماران سخن می‌گفت، ادامه داد: میراث معنوی در حکم روحی است که در قالب میراث‌های مادی قرار می‌گیرد؛ اگر هزار ساختمان هم داشته باشیم ولی هیچ شخصیت ایرانی در آن نباشد، آن ساختمان‌ها روح ندارند،پس آنچه به آن، جلوه‌ی ایرانی بودن می‌دهد، روح آنها است.
وی ادامه داد:نفس ثبت معنوی مراسم‌هایی مانند «عاشورا» و «نوروز» و به دنبال آن، امروز «مراسم ارتحال امام (ره)»، به عنوان میراث معنوی، اقدامی برای پاسداشت روح در کالبد جامعه ایرانی است.مردم می‌آیند و می‌روند و عمر‌ها می‌گذرد اما اگر بتوانیم این میراث را از دلی به دل دیگر و جانی به جان دیگر انتقال دهیم، آن گاه است که مطمئن می‌شویم آینده در کشورمان بهترین آینده است و نسل‌های ما در زیر بیرق این اندیشه‌ها هستند.
او افزود: باید تلاش کنیم تا این «پنج روزه‌»هایی که هستیم، میراث بزرگ گذشتگان‌مان را تلطیف کنیم و در اختیار آیندگان بگذاریم تا با همت و پشتکار، این میراث را در قلب‌هایشان نگه دارند.
*مراسم ارتحال امام (ره)، را در فهرست میراث معنوی جهان ثبت می‌کنیم
به گزارش ایسنا، در این مراسم همچنین معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: منش‌، اخلاق‌، روحیات و تفکرات یادگار امام برای ملت ایران درس بسیار بزرگی است و به همه دولت‌مردان ایرانی و جهانی درس یکرنگی می‌دهد.
محمدشریف ملک‌زاده خطاب به حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی افزود: من به نوبه‌ی خود در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از اینکه این تفکر و اندیشه‌ی ناب امام و پدر بزرگوارتان را همیشه داشته‌اید و آن را به ملت بزرگ ایران هدیه کرده‌اید، تشکر می‌کنم.
وی برگزاری این مراسم را یکی از بزرگترین کارهایی دانست که باید زودتر از برگزاری هر مراسم دیگری رخ می‌داد و ادامه داد:‌ عاشقان امام راحل در سراسر جهان این امید را دارند که ما بتوانیم هر سال مراسم ارتحال ایشان را به بهترین نحو برگزار کنیم. مراسم ثبت میراث معنوی امام راحل نیز به این دلیل انجام شد که در تاریخ ایران، هیچ مراسمی را با برگزاری مراسم ارتحال امام نمی‌توان مقایسه کرد. ایشان ماندگارترین چهره اسلام، نماد آزادی و آزاد مردی، تاثیرگذارترین چهره دنیا، ساده زیست‌ترین رهبر جهان و از استوارترین رهبران دنیا بودند، بنابراین حیات دوباره‌ی اسلام با نام‌، آوازه‌،تفکر و اندیشه امام روشن شده و تا زمانی که آثارش در جهان باقی باشد روشن خواهد ماند.
ملک‌زاده در ادامه با اشاره به لزوم ثبت جهانی مراسم ارتحال امام راحل در فهرست معنوی میراث جهانی گفت: این اقدام یکی از حرکت‌های اصلی این سازمان است، که از امروز در دستور کار ما قرار دارد.
*مراسم تجلیل از یادگار امام راحل را در سازمان میراث فرهنگی برگزار می‌کنیم
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همچنین در ادامه خطاب به سید حسن خمینی گفت: در شورای سیاست‌گذاری سازمان میراث فرهنگی تصویب کرده‌ایم تا در مراسمی از شما به عنوان یکی از شخصیت‌های تاثیر‌گذار در کشور از نظر منش،‌اخلاق، روحیات و تفکر شما تجلیل کنیم.
به گزارش ایسنا در ادامه‌ی این مراسم نیز،محمدعلی انصاری دبیر بزرگداشت ستاد مرکزی امام راحل اظهار کرد: به گفته‌ی بسیاری از کارشناسان مراسم ارتحال امام که هنوز پس از 24 سال به طور خاص برگزار می‌شود‌، قطعا عوامل متعددی را با خود به همراه دارد.
وی باور و اعتقاد مردم به امام را مهم‌ترین عامل در این زمینه دانست و تاکید کرد: حضور یادگاران صمیمی و مردمی امام (ره)،آثاری که از ایشان به جای مانده است، می‌توانند باعث حفظ یاد امام در اندیشه‌ها باشد.
او عنایت ویژه‌ی مقام رهبری به مساله بزرگداشت امام در طول 24 سال گذشته و توجه مسئولان دولتی را از دیگر عواملی دانست که در برگزاری این مراسم‌ها بسیار تأثیرگذار بوده است و افزود:سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز نخست با ثبت خانه‌های امام راحل، این اقدام را مردمی کرد و اکنون با ثبت مراسم ارتحال امام جایگاه آن را بالاتر برد.
وی تاکید کرد: امیدوارم اینگونه اقدامات،حلقه‌ی اتصال ما با سازمان میراث فرهنگی را محکم‌تر کند، چون همه‌ی میراث‌های مربوط به امام خمینی (ره) از نظر قانونی،مادی و معنوی باید مورد توجه دست‌اندرکاران نظام باشد،‌همچنین حرم امام خمینی (ره) به عنوان پایگاه مسلمانان جهان اسلام،باید مورد حمایت ویژه قرار گیرد.
انصاری در پایان گفت:ما از برگزاری این مراسم در روزهای دوازدهم و سیزدهم خردادماه گذشته مطلع شدیم، اگر زودتر از آن اطلاع داشتیم حتما می‌توانستیم این مراسم را پیش از برگزاری مراسم ارتحال امام به بهترین نحو برگزار کنیم،ولی شاید قسمت این بوده است که این مراسم ساده و به صورت صمیمانه برگزار شود.
به گزارش ایسنا،در پایان این مراسم پس از رونمایی از لوح ثبتی «مراسم ارتحال امام(ره)» که در یازدهم خردادماه گذشته در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی گفت: ان‌شاالله که این اقدام به خیر و صلاح باشد.
منبع : ایسنا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:, ] [ 18:33 ] [ سید باقر دینی . ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ ندای لیلان خوش آمدید




موضوعات
آرشیو مطالب
لينک هاي مفيد
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 384
بازدید کل : 83577
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1

زیارت عاشورا